Trainingbloggen

Hva er verdien av en ny kunde?


La oss starte med det viktigste… 
Hvor mye er en ny kunde verdt – for deg?

Vi jobber med mange organisasjoner og team, som mer eller mindre målløst jobber for å øke kundemassen. Målet er likt for de fleste... Vi skal ha flere kunder. Det er ikke nødvendigvis et godt mål i seg selv. Det gir mer mening å se på hvilken verdi vi som organisasjon og team får, eller hvilken verdi det gir meg som individ - som følge av at jeg nå legger grunnlaget for at jeg/vi får en ny kunde.
Her kommer noen gode tips...

Hvordan sikrer du at kunden sier ja til tilbudet?

Closing – uten en god avslutning mister du ballene

Selgere har ofte mange baller i luften. Det er vi nødt til å ha, for det er vanskelig å vite hvilke muligheter som viser seg å gi resultater. Vi påstår at mange – for mange – selgere i dag glemmer at hovedmålet er å bevege kunden, mot en beslutning. Ikke salg – ingen suksess. Du trenger gode avslutningsteknikker.

Hvordan kan du enkelt øke effektiviteten din?

Påstand: Du utnytter ikke potensialet ditt!

- vi tror at du kan øke kapasiteten din betraktelig med små justeringer.

Vi har truffet mange spennende bedrifter i løpet av de siste årene. Når vi møter prospekter og kunder er det gjerne relatert til et behov om å hente ut en større del av salgspotensialet. Vi har kommet frem til at norske bedrifter har det man kan kalle en 80% kultur. Vi gjør det greit nok, men er det godt nok?

80% Kvantitet
80% Kvalitet
80% Retning

Atferdsøkonomi: Hvorfor trenger vi “dyttere”?

Vi vet i dag at tradisjonelle endringsprosesser ikke gir ønskede endringer. Flere undersøkelser dokumenterer at opp mot 70-90% av alle endringsprosesser ikke kan vise til  vesentlig endringer selv etter 2 år. Det være seg LEAN-prosesser, Ledertreninger eller for eksempel innføring av et nytt it-system.

Tre steg til å lykkes med endringsprosesser:

Som leder er noen av de viktigste egenskapene dine å gjennomføre vellykkede endringsprosesser. Det være seg å innføre et nytt CRM system, etablere rutiner for økt salg eller bedre kundeservice. Les mer her om hvordan du kan lykkes med din neste endringesprosess.

Atferdsøkonomi og endring: Slik “dytter” du deg til suksess!

Selv om vi er aldri så motiverte, viser forskning at vi mislykkes i opptil 90% av alle endringsprosesser!


Søk

Nye artikler

Abonner på bloggen